Left Fortsätt handla
Din beställning

Din varukorg är tom

Vi tar semester från 18-30 april. Nya order skickas from 01 maj igen.

FRAKT & LEVERANS

Frakt, leverans och leveranstider
Vi skickar din beställning inom efter din beställning med UPS och leveranssätt (fraktmetod) du har valt i kassan. Du hittar närmaste UPS utlämningsställe här; https://www.ups.com/dropoff/?loc=sv_SE
Leveranstiden är vanligtvis mellan 2-4 arbetsdagar.
OBS! Till vissa delar av Sverige och tex öar, skärgård och lantbrevbäring måste du standard räkna med ett par dagars fördröjning eller leverans till närmaste utlämningsställe på fastlandet. Vid leverans på utlämningsställe får du ett sms till mobilnumret du angett vid beställning. På utlämningsstället ligger paketet kvar i 7 dagar. Efter det skickas din ej uthämtade beställning tillbaka till oss och vi förbehåller oss rätten att debitera dig 159 kr när en försändelse returneras av fraktbolaget. Detta för att täcka för extra kostnader för frakt och hantering. Dessa returer betraktas ej som utnyttjande av ångerrätten. Delleverans av order medför extra fraktkostnader för dig som kund. Skulle delar av din leverans inte kunna levereras, skickas de varor som kan skickas och krediteras de varor som inte kunde skickas.
Vi kan i nuläget endast leverera i Sverige. Vi kompenserar ej för leveransförseningar, vid förseningar längre än 10 dagars fördröjning utöver förväntad leveranstid ber vi dig att kontakta oss via info@hustopia.se och har du rätt att häva köpet.
Skulle varan blivit skadad under transport är det ditt ansvar att omgående kontakta distributören.

Vissa varor väljer vi att de endast kan hämta ut på vårt lager, tex antika fönster eller andra varor som lätt kan skadas under transport. I webbutiken skriver vi då tydligt att det är endast avhämtning som gäller för denna vara.